מערכות השקיה בגינות גג ועל וחשיבותן לקיומה של גינה איכותית

כמעט כל אחד מבין שאם אין מים, לא תהיה גינה. כי מים זה צורך בסיסי בחייו של הצמח. ואני אומר לכם שעוד לא נולד הבן אדם שיכול להחליף מערכת השקיה. ובאמת לא צריך להיות גנן מומחה כדי להבחין במבט אחד חטוף בין גינה עם מערכת השקיה מסודרת וטובה לבין גינה שעומדים ומשקים עם צינור. אז כדי להבטיח שפע של פריחה, לשמור על קצב ההתפתחות של הצמחים בגינה ולספק להם יכולת התמודדות מול מזיקים יש צורך להתקין מערכות השקיה באיכות גבוהה.

אנחנו, בחברת אדניות יפו מספקים שני סוגים דומים אך שונים של מערכות השקיה מקצועיות בדרגות מחיר שונות שיכולות להתאים לכל גינה במרפסת, בהתאם לתקציב, גודל הגינה וסוג הצמחייה.

מערכות השקיה מומלצות לגינות גג

הראשונה, הטובה מבין השתיים, שהיא כמובן גם מערכת השקיה המומלצת הינה מערכת השקיה סגורה בארון והיא כוללת מחשב השקיה גלקון ac-4 , משאבת דשן חשמלית שקטה, ברז חשמלי, מסנן, וסת לחץ, מז"ח ( מונע זרימה חוזרת ) ועוד כמה חיבורים.
המערכת מובנית בתוך ארון פוליאסטר מוגן מים במידות 60/40 ס"מ, וניתן לתלות אותה על הקיר במרפסת הגג.
למערכת זו מספר יתרונות חשובים על פני מערכות אחרות שאת חסרונותיהן לא נציין במאמר זה, אבל אפשר לשאול ולקבל הסבר בעל פה.

  1. מחשב השקיה גלקון ac-4 מאפשר שליטה על מספר פעולות שונות. פתיחה של המים + הפעלה של מערכת הדישון. את המים נהוג לפתוח 3 פעמים ביום ואת הדשן פעם אחת,  בבוקר.
  2. משאבת הדישון פועלת בצורה שקטה, כך שהיא לא מפריעה למאחרים לקום בבוקר.
  3. הארון האטום שומר על כל האביזרים מבלאי של מזג אוויר ומאריך את חיי המערכת עד 20 שנה ואף יותר.
  4. המערכת מסופקת עם אחריות של 3 שנים אבל אינה מתקלקלת. מניסיון!

המערכת השנייה, טובה אך פחות מומלצת, היא מערכת השקיה קצת דומה אבל חסרה כמה אלמנטים חשובים. מה שחסר בעיקר זה משאבת דשן.  אבל תמיד אפשר להוסיף.
אין ארון,  אין משאבת דישון  ואין מז"ח. אבל…תמיד אפשר לשדרג אותה למערכת הראשונה.
גם מערכת השקיה זו כוללת מחשב השקיה גלקון ac-4  , ברז חשמלי, מסנן, וסת לחץ, ועוד כמה חיבורים.

פער המחירים בין שתי המערכות הוא 2500 שקל.  אולי זה יכול להוות שיקול על אף שלדעתנו המחיר שווה את התועלת  של מערכת עם דישון. בגינות גג זה חשוב.

את מערכת ההשקיה, עם ארון או בלי ארון שמים במקום נסתר במרפסת אבל עם גישה נוחה לצרכי טיפול ותפעול.
חשוב בזמן השיפוץ או הבניה של הבית לדאוג שיהיה במיקום של מערכת ההשקיה חשמל קבוע ונקודת מים.

הבחירה במערכת השקיה המתאימה עבור הגינה שלכם אינה מסירה מכם כמובן את האחריות לתכנן את שאר הפרטים החשובים האחרים להקמתה של גינה משגשגת.
לדעת בדיוק היכן יונח כל מיכל, אדניות עץ או עציץ, איזה צמחים נשתול בהתאם לחשיפה לשמש, אור, צל, איפה נציב את פינת הישיבה והיכן בדיוק נרצה לשבת עם חברים טובים לאחר הצהריים של כוס תה עם נענע ועוגת שמרים  מאפה הבית.
ועוד לא הזכרנו רעיונות יצירתיים כמו מפל מים, ספסל עץ ופרגולה. הכול חשוב מאוד, אבל הכי חשוב – מערכת השקיה טובה ואמינה לאורך שנים

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

הסדרי נגישות

בבניין המשרדים קיימים הסדרי נגישות לבעלי מוגבלויות: בבניין בו פועלת החברה, ישנם שירותים נגישים המיועדים למבקרים עם מוגבלויות בכל קומה. כמו כן, קיימות חניות מיוחדות לנכים המגיעים למשרד ברכב ובעלי תו נכה, והן מסומנות בהתאם בחניונים הסמוכים. בנוסף, ניתן להשתמש במעליות הנגישות בבניין, והכניסות למבקרים עם מוגבלויות רחבות ומותאמות. כדי להבטיח נגישות מיטבית, נעשה שימוש בשיפוע בכניסה לבניין, המיועד לבעלי מוגבלויות וכיסאות גלגלים. כמו כן, ניתן להיכנס לבניין ולמשרדים עם חיית שירות.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.